خانه سیاسی بین الملل اقتصادی اجتماعی حوزه و دانشگاه علم و فناوری فرهنگ و هنر ورزشی یادداشت
 
«ایمان» و «امید» نرم‌افزار امام(ره) برای ایجاد ۳ تحول بزرگ       انقلاب به رهبری امام به الگویی برای آزادی خواهان جهان تبدیل شد       «کشف الاسرار» نشان دهنده اراده امام برای تشکیل حکومت اسلامی است       تشکیل ائتلاف مشترک نیروی دریایی ایران با کشورهای منطقه       آماده آموزش پروتکل‌های مرزی به مرزبانان افغانستانی هستیم       افزایش شمار جان‌باختگان تصادف قطار در هند به ۲۸۸ نفر       AFC مچ فدراسیون فوتبال را گرفت/ جریمه میلیاردی برای مجوز حرفه‌ای!       چه کسی لوله‌های گازِ «نورداستریم» را منفجر کرد؟       بازتاب قهرمانی پرسپولیس در سایت AFC/ تاجگذاری در فصل باشکوه       معماری شگرف حرم رضوی را بشناسید       آزمایشگاه ارزیابی خدمات هوش مصنوعی تا پایان سال راه‌اندازی می شود       آژانس بین‌المللی انرژی اتمی:ایران ۲ موضوع پادمانی را حل و فصل کرد       سلوک و مجاهدت شهدا با شیوه‌های خلاقانه و جذاب به نسل جوان منتقل شود       شرط افزایش ۲۰ درصدی یارانه‌ها       معلمان بر اساس وظایفشان رتبه بندی نشده بودند/ جذب سالانه یازده هزار معلم پرورشی        گسترش روابط ایران و عمان به نفع هر دو کشور است       حمایت کم‌نظیر رهبری نقطه عطفی در دوره ۴ ساله مجلس یازدهم محسوب می‌شود/ مهار تورم، رشد تولید، تصویب برنامه هفتم و نهایی کردن طرح‌ها و لوایح؛ اولویت سال پایانی مجلس       مردانی: اساتید دانشگاه فرهنگیان جهادگر تبیین هستند/ دانشگاه فرهنگیان باید محور تحول باشد       ابلاغ مشوق‌های فرزندآوری در ۹۰ محور/ راه‌اندازی مرکز درمان ناباروری را در بیمارستان نجمیه       راهکار سازمان سنجش به جای قطع اینترنت برای امنیت کنکور/ تشریح آزمون های هوشمند سال آینده      
 
آخرین اخبار  


اساتید و دانشگاه  


معرفی آثار اساتید  


 

1398/07/06 6:21:33 AM

در جریان جلسه ستادبازآفرینی منطقه17 عنوان شد:

استانداری نگاه ویژه ای به منطقه 17 دارد / ستاد بازآفرینی نماد مدیریت یکپارچه شهری ست 

بیستمین جلسه کمیته زیرساخت و خدمات ستاد بازآفرینی شهر تهران با حضور محمد تقی زاده معاون عمرانی استانداری تهران، محمدسالاری رییس کمیسیون معماری و شهرسازی شورای شهر، زهرا نژادبهرام عضو هیئت رییسه شورای شهر،کاوه حاج علی اکبری مدیرعامل سازمان نوسازی شهر تهران و محمودکلهری شهردار منطقه 17 با محوریت بررسی مشکلات و چالشهای منطقه 17 برگزار شد که در آن درخصوص مشکلاتی همچون محور نیلوفری ، بهسازی محیطی، و...تصمیماتی اتخاذ شد.

استانداری نگاه ویژه ای به منطقه 17 دارد /  ستاد بازآفرینی نماد مدیریت یکپارچه شهری ست


به گزارش پایگاه خبری تحلیلی استادنیوز، بیستمین جلسه کمیته زیرساخت و خدمات ستاد بازآفرینی شهر تهران با محوریت بررسی مشکلات و چالشهای منطقه 17 با حضور معاون هماهنگی و امور عمرانی استانداری تهران، محمدسالاری رییس کمیسیون معماری و شهرسازی شورای شهر، زهرا نژادبهرام عضو هیئت رییسه شورای شهر، کاوه حاج علی اکبری رییس سازمان نوسازی شهرتهران، محمودکلهری شهردار منطقه17 و جمعی از مسئولین شهری برگزار شد.

ارتقای روشنایی، تعویض و جابجایی تیرهای چوبی و معارض برق، نوسازی بافت فرسوده، نصب شیرهای هیدرانت، تملک املاک برای بهسازی محیطی، تدقیق محدوده بافتهای فرسوده، مقاوم سازی و یا احداث مدارس، بهبود سیستم حمل و نقل عمومی، ساماندهی مشاغل، بررسی وضعیت توسعه شبکه فاضلاب و تعیین وضعیت اراضی دولتی برخی از مفاد مطرح در جلسه ستاد بازآفرینی بودند.

در این جلسه کلیپی از مشکلات و چالشهای منطقه 17 با محوریت بافت فرسوده شهری، راه آهن روزمینی تهران- اهواز ، تونل راه آهن تهران –تبریز و اراضی محور نیلوفری ، شبکه فاضلاب شهری و پایه های چوبی معارض پخش شد که شهردار منطقه 17 با ارائه توضیحاتی به شرح مشکلات موجود پرداخت.
 
** نگاه ویژه به منطقه17

محمد تقی زاده معاون عمرانی استانداری تهران در جریان حضور در بیستمین جلسه ستادبازآفرینی شهر تهران گفت: نگاه ویژه ای نسبت به منطقه17وجود دارد و امیدواریم نتایج خوبی برای بازآفرینی این منطقه حاصل شود.

تقی زاده با اشاره به هفته دفاع مقدس گفت: این منطقه بیشترین میزان شهید،جانباز و ایثارگر را تقدیم نظام اسلامی کرده و باید همزمانی برگزاری این نشست و هفته دفاع مقدس را به فال نیک گرفت.

معاون عمرانی استانداری تهران با ابراز امیدواری گفت:امیدوارم نتایج خوبی از جلسه امروز که تمرکز بر منطقه17دارد،حاصل شود و منجر به توسعه منطقه گردد.
 
 
** جابجایی کمتر از 5درصد از تیرهای چوبی معارض

زهرا نژادبهرام عضو هیئت رییسه شورای شهر تهران نیز در  این جلسه با تاکید بر تسریع عملکرد تمامی حوزه ها، از جابجایی ۴۰ تیر از ۸۴۷ تیربرق معارض در منطقه ۱۷ خبر داد.

زهرا نژادبهرام، عضو هیات رئیسه شورای شهر تهران،  در بیستمین جلسه کمیته خدمات و زیرساخت ستاد بازآفرینی پایدار کلانشهر تهران، در خصوص ارائه گزارش در بخش جابجایی و تعویض تیرهای برق معارض و تامین روشنایی در منطقه ۱۷، تاکید کرد و از مسئولان خواست تا راه های جدید و متناسب با موقعیت منطقه برای جابجایی تیرهای معارض انتخاب کنند.

وی به تنظیم جدول زمانبندی باهمراهی شهرداری با اداره برق تهران، جهت جابجایی تیرهای برق معارض و تامین روشنایی، اشاره و بار دیگر بر اولویت بافت فرسوده اشاره کرد و گفت: در منطقه ۱۷ شهر تهران از سال ۹۷،  از ۸۴۷ تیربرق معارض  تنها ۴۰ عدد جابجا شده اند.
 
 
**ستاد بازآفرینی نماد مدیریت یکپارچه شهری است

محمدسالاری رییس کمیسیون معماری و شهرسازی شورای شهر تهران در جریان حضور در منطقه 17 با اشاره به اهمیت اجرای صحیح امور گفت: ستاد بازآفرینی به دلیل ماهیتی و حضور نمایندگان نهادهای اجرایی و بررسی امور متنوع، به نمونه موفقی از مدیریت یکپارچه شهری تبدیل شده است.

سالاری با اشاره به اهمیت ستاد بازآفرینی گفت: مجموعه ای از دستگاه های خدمات رسان در نشست و ستاد حاضر هستند که در مقابل هر موضوعی که طرح شد اعلام آمادگی کردند که برای رفع آن اقدام کنند. متاسفانه تا کنون دستگاه های اجرایی در بسیاری از امور چه در ابعاد کلان و چه ابعاد محلی، به صورت موازی عمل کردند که در ستاد بازآفرینی این امر به صورت مدیریت یکپارچه درآمده تا مشکلات با سرعت بیشتری رفع شود.

رییس کمیسیون معماری و شهرسازی شورای شهر گفت: در دولت کنونی به دلیل همگرایی و مشارکت دولت  و مدیریت شهری اعم از شورای شهر و شهرداری ، چالشهای شهر تهران در سطح کلان و منطقه ای قابل حل است. مهمترین چالشها در شکل گیری مدیریت یکپارچه است. الگوی ستاد بازآفرینی الگوی موفقی برای مدیریت یکپارچه بوده که منجر به اتفاقات خوبی هم شده است. با توجه به هماهنگی موجود باید بتوانیم مشکلات شهر را حل کنیم و پاسخی برای مردم داشته باشیم.

سالاری بر لزوم جدیت و انگیزه لازم برای اثربخشی جلسات ستاد تاکید کرد و افزود: این جلسات با حضور نمایندگان سازمانهای مختلف برگزار می شود و باید برای افزایش انگیزه لازم  در میان تمامی دستگاه ها و اثربخشی تصمیمات اتخاذ شده، لازم است که جلسات ثانویه برای بررسی نتایج و مصوبات و هم چنین جلسات مقدماتی برای طراحی تصمیم های لازم برگزار شود تا انگیزه لازم در تمامی بخشها شکل گیرد و اثرات اجرای مصوبات به نتیجه مطلوب برسد.

وی محور نیلوفری را محرک توسعه شهر خواند و افزود: اجرای طرح نیلوفری با سرعت پیش بینی شده نبوده و ایجاد گله مندی های کرده است. چرا هنوز تکلیف این طرح مشخص نشده است. چرا علی رغم انتخاب برنده مسابقه طراحی این محور، هنوز اقدامی از سوی سازمان نوسازی صورت نگرفته و این محور معطل مانده است. لازم است که اگر موانعی در مسیر اجرای این طرح قرار دارد اطلاع داده شود تا با همکاری دولت و مدیریت شهری حل شود. طرح محور نیلوفری بزرگترین پروژه محرک توسعه در بازآفرینی شهری ست و می تواند به عنوان الگوی موفق در سطح کشور مطرح شود اما هنوز به نتیجه اجرایی نرسیده و لازم است ستاد بازآفرینی بر روی اجرای این طرح به توافق جمعی رسیده و اقدام لازم جهت اجرا صورت گیرد.

سالاری با تاکید بر بهسازی محیطی گفت: لازم است که ستاد بازآفرینی درباره بهسازی محیطی هم از بیاندیشد و این امر را نیز در دستور کار قرار دهد. بودجه خوبی برای بهسازی محیطی درنظر گرفته شده که لازم است هرچه زودتر نسبت به تحقق امر و بهسازی محیطی اقدام شود و لازم است همه سازمانها و نهادهای ذیربط در این امر مشارکت کنند.
 
 
** مقاوم سازی مدارس اولویت نخست در منطقه17

محمود کلهری شهردار منطقه17 در جریان بیستمین نشست بازآفرینی شهرتهران بر لزوم مقاوم سازی مدارس تاکید کرد و افزود: مدیریت شهری این منطقه آمادگی کامل برای همکاری و مساعدت با اداره آموزش و پرورش و سازمان‌نوسازی و تجهیز مدارس را دارد.

کلهری با اشاره به اهمیت تامین ایمنی دانش آموزان گفت: لازم است دانش آموزان با نوسازی،بهسازی،ایمن سازی و تجهیز مدارس،در محیطی امن و ایمن تحصیل کنند که برای تحقق این امر، مساعدت صددرصدی صورت می گیرد.

شهردار منطقه 17 با اشاره به اهمیت تدقیق پهنه بافت فرسوده تصریح کرد: شاهد هستیم که به دلیل عدم تدقیق بافت فرسوده در منطقه، بسیاری از پارسلها با شرایط مشابه و یا یکسان در دو بافت فرسوده و ناپایدار قرار گرفته که عدم تخصیص مشوقها برای بافت ناپایدار، نوسازی و ساخت و ساز در این بافت از رونق افتاده و برای مالکین به صرفه نیست. پیشنهاد مشخص منطقه 17 این است که با تدقیق دوباره این بافت، شرایط برای بهره مندی از مشوقها فراهم شود.

کلهری با تاکید بر لزوم تملک املاک معارض در حریم نیلوفری گفت: املاکی در این حریم قرار دارد که بادی تملک شده و در اختیار شهرداری قرار گیرد تا بتوان طرح محور نیلوفری را در آن اجرا کرد. این موضوع به دلیل مشکلات ریالی و عدم تامین اعتبار لازم محقق نشده که در صورت تحقق این پروژه بزرگ شهر تهران اجرایی خواهد شد.

شهردار منطقه 17 با تقدیر از اقدامات صورت گرفته بر لزوم تسریع در بهسازی زیرگذرهای راه آهن تهران اهواز تاکید کرد و افزود: زیرگذرهایی در این محور قرار دارد که می بایست توسط شرکت راه آهن و با مشارکت شهرداری منطقه احداث،اصلاح و بهسازی شود. از اقدامات صورت گرفته تقدیر می کنم و تاکید دارم که هر چه سریعتر اقدام موثر برای بهسازی زیرگذرهای باقی مانده صورت گرفته تا امنیت شهروندان تامین شود.
 
بیستمین نشست کمیته زیرساخت و خدمات ستادبازآفرینی شهر تهران با محوریت بررسی مشکلات و چالشهای منطقه17 صبح امروز(ششم مهرماه) برگزار شد و در آن برای رفع مشکلاتی همچون تیرهای معارض چوبی برق، تدقیق بافت فرسوده شهری، بهسازی و مقاوم سازی مدارس، تملک املاک فرسوده درمحور نیلوفری، ساماندهی راه آهن تهران -اهواز و ساماندهی صنایع و مشاغل مزاحم تصمیماتی اتخاذ شد.
 
انتهای خبر///
سمیرا حسن


 

 
یادداشت  


گفتگو  

اتصال راه‌آهن ایران به سوریه تحول قابل توجهی را در حوزه صادرات و واردات هر دو کشور رقم خواهد زد

اتصال راه‌آهن ایران به سوریه تحول قابل توجهی را در حوزه صادرات و واردات هر دو کشور رقم خواهد زد

استکبار جهانی بیهوده دلخوش کرده که می‌تواند علیه نظام جمهوری اسلامی کاری کند

 استکبار جهانی بیهوده دلخوش کرده که می‌تواند علیه نظام جمهوری اسلامی کاری کند

ائتلاف همبستگی در خارج از کشور، طرح موساد و سیا علیه ایران است

ائتلاف همبستگی در خارج از کشور، طرح موساد و سیا علیه ایران است

همدلی قوا موجب حکمرانی مطلوب می‌شود

همدلی قوا موجب حکمرانی مطلوب می‌شود

آژانس صرفاً یک ابزار سیاسی برای اعمال فشار بر ایران است

آژانس صرفاً یک ابزار سیاسی برای اعمال فشار بر ایران است

دولت باید به سمت سیاست گذاری در امر خودرو برود

دولت باید به سمت سیاست گذاری در امر خودرو برود

استیصال رژیم صهیونیستی در مقابل فلسطینیان / ‏‬ مقاومت آنها را دچار سردرگمی و بلا تکلیفی کرده است

استیصال رژیم صهیونیستی در مقابل فلسطینیان / ‏‬ مقاومت آنها را دچار سردرگمی و بلا تکلیفی کرده است


گزارش  


جراید  



 
www.ostandnews.ir   تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به خبرگزاری استاد نیوز است و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است . پایگاه خبری تحلیلی استاد نیوز