خانه سیاسی بین الملل اقتصادی اجتماعی حوزه و دانشگاه علم و فناوری فرهنگ و هنر ورزشی یادداشت
 
«ایمان» و «امید» نرم‌افزار امام(ره) برای ایجاد ۳ تحول بزرگ       انقلاب به رهبری امام به الگویی برای آزادی خواهان جهان تبدیل شد       «کشف الاسرار» نشان دهنده اراده امام برای تشکیل حکومت اسلامی است       تشکیل ائتلاف مشترک نیروی دریایی ایران با کشورهای منطقه       آماده آموزش پروتکل‌های مرزی به مرزبانان افغانستانی هستیم       افزایش شمار جان‌باختگان تصادف قطار در هند به ۲۸۸ نفر       AFC مچ فدراسیون فوتبال را گرفت/ جریمه میلیاردی برای مجوز حرفه‌ای!       چه کسی لوله‌های گازِ «نورداستریم» را منفجر کرد؟       بازتاب قهرمانی پرسپولیس در سایت AFC/ تاجگذاری در فصل باشکوه       معماری شگرف حرم رضوی را بشناسید       آزمایشگاه ارزیابی خدمات هوش مصنوعی تا پایان سال راه‌اندازی می شود       آژانس بین‌المللی انرژی اتمی:ایران ۲ موضوع پادمانی را حل و فصل کرد       سلوک و مجاهدت شهدا با شیوه‌های خلاقانه و جذاب به نسل جوان منتقل شود       شرط افزایش ۲۰ درصدی یارانه‌ها       معلمان بر اساس وظایفشان رتبه بندی نشده بودند/ جذب سالانه یازده هزار معلم پرورشی        گسترش روابط ایران و عمان به نفع هر دو کشور است       حمایت کم‌نظیر رهبری نقطه عطفی در دوره ۴ ساله مجلس یازدهم محسوب می‌شود/ مهار تورم، رشد تولید، تصویب برنامه هفتم و نهایی کردن طرح‌ها و لوایح؛ اولویت سال پایانی مجلس       مردانی: اساتید دانشگاه فرهنگیان جهادگر تبیین هستند/ دانشگاه فرهنگیان باید محور تحول باشد       ابلاغ مشوق‌های فرزندآوری در ۹۰ محور/ راه‌اندازی مرکز درمان ناباروری را در بیمارستان نجمیه       راهکار سازمان سنجش به جای قطع اینترنت برای امنیت کنکور/ تشریح آزمون های هوشمند سال آینده      
 
آخرین اخبار  


اساتید و دانشگاه  


معرفی آثار اساتید  


 

1398/07/26 11:08:04 PM

امام حسین (ع) حقیقتی بالاتر از جناح بندی ها و مکاتب نظری بشر است 

حامد عسکری شاعر و نویسنده جوان پیاده روی اربعین را رویدادی وحدت بخش خواند و افزود: امام حسین حقیقتی ست که هزار و چهارصد سال بر تارک تاریخ درخشیده و بالاتر از همه جناح بندی ها و مکاتب نظری بشر ایستاده و برای انسان چه در صدها سال پیش و چه برای انسان معاصر، راهگشا و هدایتگر است.

امام حسین (ع) حقیقتی بالاتر از جناح بندی ها و مکاتب نظری بشر است


به گزارش پایگاه خبری تحلیلی استادنیوز؛ حامد عسکری آغاز شاعری اش را از کودکی خواند و افزود: من همه زندگی‌ ام شعر بوده اصلا مگر می شود روی قالی خوش رنگ و لعاب کرمان پا گذاشت و در قناتها و کوچه باغ های کویر قدم زد و شاعر نشد. همه ما مهر و عشق به امام حسین(ع) را با شیر از مادر گرفتیم و از آن هنگام که خودمان به تشخیص رسیدیم و محبت سیدالشهدا را چشیدیم به سراییدن شعر برای حضرت پرداختم . برای شاعر کلمات و خیال و عواطف کنار هم قرار می گیرد تا احساس را بیان کند و این بیان اینگونه در تارک شعر می درخشد. 

وی افزود: از 16سالگی و ورد به حوزه علمیه شاعری برای حضرات ائمه معصومین(ع) را آغاز کردم و از گوشه حجره در مدرسه ابراهیمیه کرمان  برای مراسم کوچک و طلبگی سوگواری شهادت حضرت ابا عبدالله شعر گفتم و نوحه سراییدم و بر اساس ملودی موسیقی های مذهبی به مداحی تبدیل کردم تا هم اکنون که با علم و آگاهی درباره حضرت سیدالشهدا و نهضت عظیم عاشورا شعر می گویم و خرسندم که در زمره نویسندگان دستگاه حضرت اباعبدالله علیه السلام قرار گرفتم.  

عسکری با اشاره به حضور چندباره در پیاده روی اربعین گفت: در تمام طل مسیر عطر وجود حضرت اباعبدالله جاری ست. این تجربه جذاب در کلمه نمی گنجد. برای کسی که عاشق است هزاران صفحه گفتن به اندازه نوشیدن یک چای از موکبهای مسیر پیاده روی اربعین تاثیر ندارد و باید در این مسیر بود و همه لحظاتش را درک کرد. اصولا تفاوت کربلا با همه شهرهایی که مسافران میلیونی دارند نیز در همین است. می توان در شهرهای دیگر همچون پاریس دنیای مطلق را دید و در کربلا عقبای مطلق و عشقی که هر لحظه جاری ست. کربلا روحانیت و اشراق مطلق است و همه چیز در آن دریافت و شهود کامل است. 

عسکری معتقد است تاریخ و زمان برداشت اشتباه را اصلاح می کند و تصریح کرد: مردم و تاریخ اشتباه نمی کنند. اگرهم اشتباهی صورت گیرد پس از گذرزمان شفاف شده و اگرچه دروغی را مردمی در یکی دوقرن بپذیرند اما برای هزار و چهارصدسال نمی توان حقیقتی را پنهان کرد. و امروز می بینیم که انقدر عشق و علاقه به امام حسین(ع) در میان مردم موج می زند که می توان در مسیر پیاده روی اربعین کودک نوپایی را دید که به زائران پیاده دستمال کاغذی می دهد تا بزرگ و شیخی را که از زائران درخواست می کند تا وعده ای را میهمان او باشند. این حقیقت وجودی سیدالشهدا ست که روز به روز رونق آن بیشتر می شود و کسانی که به دنبال حقیقت و آزادی اند حول محور حضرت سیدالشهدا جمع می شوند. 

این شاعر اهل بیت با تاکید بر لزوم پرداخت فرهنگی به موضوع پیاده روی اربعین گفت: باید برای این حضور میلیونی کار فرهنگی صورت داد. باید این نکته را در نظر داشت که مردم عراق تمام سال برای راه اندازی موکبها در مسیر پیاده روی اربعین تلاش می کنند. اینها عموما افراد متمولی نیستند و وظیفه ای هم برای پذیرایی از زادران ندارند. دیده شده که با این افراد برخورد بدی صورت می گیرد اما باید گفت آنها برای عشق به حضرت اباعبدالله الحسین(ع) در این مسیر می آیند و از بذل جان و مال دریغ نمی کنند. باید با این افراد با محبت برخورد کرد و از زحمت آنها قدردانی کرد و تنها با یک کلمه ساده از آنها تقدیر کرد.   

وی با اشاره به نقش وحدت آفرینی قیام عاشورا گفت: وحدت و همگرایی با نهضت عاشورا پیوند عجیبی دارد. همینکه در ایام محرم میلیونها نفر فارغ از دین و مذهب و جناح بندی سیاسی و قومیتی، پیراهن مشکی می پوشند و زیر پرچم حضرت سیدالشهدا جمع می شوند و سینه می زنند تجلی وحدت است. این وحدت مابین قومیتها و افکار، نظریه ها و مکاتب، ادیان و مذاهب است زیرا اباعبدالله تنها به یک قوم و قبیله یا مذهب تعلق ندارد و در اصل و ذات یک حرکت وحدت آفرین است.

حامد عسکری با اشاره به حضور میلیونی در پیاده روی اربعین گفت: صدها هزار نفر در پیاده روی اربعین حضور دارند و میلیونها قدم در این مسیر بر می دارند. توصیه می کنم زائرانی که حضور دارند بدانند و درک کنند که برای چه و کجا هستند. این سفر تنها برای زیارت و راحتی نیست. این سفر برای کسب معرفت است و اگر ان کسب معرفت بتواند حتی یک ثانیه ظهور حضرت صاحب الزمان(عج) را جلوبیاندازد برای همه قرن کافی ست.

انتهای خبر///
سمیرا حسن


 

 
یادداشت  


گفتگو  

اتصال راه‌آهن ایران به سوریه تحول قابل توجهی را در حوزه صادرات و واردات هر دو کشور رقم خواهد زد

اتصال راه‌آهن ایران به سوریه تحول قابل توجهی را در حوزه صادرات و واردات هر دو کشور رقم خواهد زد

استکبار جهانی بیهوده دلخوش کرده که می‌تواند علیه نظام جمهوری اسلامی کاری کند

 استکبار جهانی بیهوده دلخوش کرده که می‌تواند علیه نظام جمهوری اسلامی کاری کند

ائتلاف همبستگی در خارج از کشور، طرح موساد و سیا علیه ایران است

ائتلاف همبستگی در خارج از کشور، طرح موساد و سیا علیه ایران است

همدلی قوا موجب حکمرانی مطلوب می‌شود

همدلی قوا موجب حکمرانی مطلوب می‌شود

آژانس صرفاً یک ابزار سیاسی برای اعمال فشار بر ایران است

آژانس صرفاً یک ابزار سیاسی برای اعمال فشار بر ایران است

دولت باید به سمت سیاست گذاری در امر خودرو برود

دولت باید به سمت سیاست گذاری در امر خودرو برود

استیصال رژیم صهیونیستی در مقابل فلسطینیان / ‏‬ مقاومت آنها را دچار سردرگمی و بلا تکلیفی کرده است

استیصال رژیم صهیونیستی در مقابل فلسطینیان / ‏‬ مقاومت آنها را دچار سردرگمی و بلا تکلیفی کرده است


گزارش  


جراید  



 
www.ostandnews.ir   تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به خبرگزاری استاد نیوز است و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است . پایگاه خبری تحلیلی استاد نیوز