خانه سیاسی بین الملل اقتصادی اجتماعی حوزه و دانشگاه علم و فناوری فرهنگ و هنر ورزشی یادداشت
 
«ایمان» و «امید» نرم‌افزار امام(ره) برای ایجاد ۳ تحول بزرگ       انقلاب به رهبری امام به الگویی برای آزادی خواهان جهان تبدیل شد       «کشف الاسرار» نشان دهنده اراده امام برای تشکیل حکومت اسلامی است       تشکیل ائتلاف مشترک نیروی دریایی ایران با کشورهای منطقه       آماده آموزش پروتکل‌های مرزی به مرزبانان افغانستانی هستیم       افزایش شمار جان‌باختگان تصادف قطار در هند به ۲۸۸ نفر       AFC مچ فدراسیون فوتبال را گرفت/ جریمه میلیاردی برای مجوز حرفه‌ای!       چه کسی لوله‌های گازِ «نورداستریم» را منفجر کرد؟       بازتاب قهرمانی پرسپولیس در سایت AFC/ تاجگذاری در فصل باشکوه       معماری شگرف حرم رضوی را بشناسید       آزمایشگاه ارزیابی خدمات هوش مصنوعی تا پایان سال راه‌اندازی می شود       آژانس بین‌المللی انرژی اتمی:ایران ۲ موضوع پادمانی را حل و فصل کرد       سلوک و مجاهدت شهدا با شیوه‌های خلاقانه و جذاب به نسل جوان منتقل شود       شرط افزایش ۲۰ درصدی یارانه‌ها       معلمان بر اساس وظایفشان رتبه بندی نشده بودند/ جذب سالانه یازده هزار معلم پرورشی        گسترش روابط ایران و عمان به نفع هر دو کشور است       حمایت کم‌نظیر رهبری نقطه عطفی در دوره ۴ ساله مجلس یازدهم محسوب می‌شود/ مهار تورم، رشد تولید، تصویب برنامه هفتم و نهایی کردن طرح‌ها و لوایح؛ اولویت سال پایانی مجلس       مردانی: اساتید دانشگاه فرهنگیان جهادگر تبیین هستند/ دانشگاه فرهنگیان باید محور تحول باشد       ابلاغ مشوق‌های فرزندآوری در ۹۰ محور/ راه‌اندازی مرکز درمان ناباروری را در بیمارستان نجمیه       راهکار سازمان سنجش به جای قطع اینترنت برای امنیت کنکور/ تشریح آزمون های هوشمند سال آینده      
 
آخرین اخبار  


اساتید و دانشگاه  


معرفی آثار اساتید  


 

1398/07/28 1:51:08 AM

اربعین تجلی وحدت همه آزادی خواهان/ ادب کشکول زائر را پر می کند  

علی اکبر فرهنگیان شاعر جوان اهل بیت(ع) اربعین را تجلی وحدت میان همه آزادی خواهان خواند و افزود: آیین پیاده روی اربعین محلی برای تجلی وحدت میان همه آزادی خواهان جهان از هندو تا مسلمان است و می تواند بهترین راهنما برای انسان سرگشته معاصر باشد.

اربعین تجلی وحدت همه آزادی خواهان/ ادب کشکول زائر را پر می کند


به گزارش پایگاه خبری تحلیلی استادنیوز، فرهنگیان منشاء شاعر شدنش را ذوق و قریحه مرحوم آقاسی دانست و گفت: در هجده سالگی و ورود به حوزه علمیه، نوارهای کاست و صوت شعرخوانی های مرحوم محمدرضا آقاسی را شنیدم و علاقه زیادی در من شکل گرفت و بعد از مدتها به صورت اتفاقی با ایشان برخورد کردم و انس و الفتی شکل گرفت و ایشان با لطف، اشعار بنده را تصحیح می کردند. نخستین شعرم را در کنار حرم حضرت ابوالفضل العباس(ع) و در رثای ایشان سرودم و افتخار می کنم که نخستین شعرم رنگ و بوی قمر منیر بنی هاشم(ع) را دارد.

شاعر اهل بیت(ع) در توصیه به زائرین پیاده اربعین گفت: امسال هم مثل سالهای گذشته عازم پیاده روی اربعین هستم و به همراهان عزیزی که برای نخستین بار در این مسیر گام بر می دارند توصیه می کنم که از لحظات این سفر غافل نشوند. معتقدم از نخستین لحظاتی که حرکت می کنیم تحت توجهات حضرت اباعبدالله(ع) هستیم پس هر قدمی که برمی داریم با نیات خیر و با افکار خوب باشد. به نیت تقرب الهی و عمل به توصیه های اسلامی قدم در مسیر برداریم و مومن باشیم به اینکه توجهات کم کم رخ می نمایند و به زوید الطاف حضرات شامل حال همه مان می شود.باید امام حسینی باشیم.یعنی تعلقات دست و پاگیر را از خودمان دور کنیم و با لطف و قدردانی با کرامت مردم عراق روبرو شویم. همه توجه و فکر و ذکرمان باید معطوف به حضرت اباعبدالله(ع) باشد. خیلی از بزرگان،شهدای گرانقدر خصوصاً شهدای مدافع حرم در همین پیاده روی اربعین توانستند با توجه و خضوع، برات شهادت بگیرند.

فرهنگیان با اشاره به لزوم حضور همگانی در پیاده روی اربعین گفت: برخی می گویند به دلیل شرایط کنونی و فتنه های رخ داده در کشور عراق ، این سفر خطرناک است. اما باید بگویم هرجا که سخن از عشق باشد همه مشکلات خود به خود حل خواهد شد. ما از این فتنه در کشور خودمان هم داشتیم. نمونه آن فتنه 88که با حضور مردم خنثی شد. فتنه رخ داده در عراق نیز با حضور مردم و همه مسلمانان در این راهپیمایی باشکوه خنثی و نقش برآب خواهد شد. اعتراضات مردم عراق ناشی از بی عدالتی ها، مشکلات معیشتی و فریادهای به حقی ست که بر سر دولتمردان خود دارند. این یک موضوع داخلی ست و نباید اینطور تعبیر شود که مردم عراق با ایرانی ها مشکلی دارند. این دوکشور در موضوع اربعین در کنار هم قرار دارند و عراقی ها به خوبی از زائرین پیاده حضرت اباعبدالله(ع) پذیرایی می کنند.

وی با بازخوانی خاطراتی از لطف موکب داران عراقی گفت: باید دربرابر این لطف و کرامت مردم عراق که با هرچه که دارند به میزبانی و پذیرایی از زائرین پیاده حضرت اباعبدالله(ع) آمده اند تعظیم و تکریم کرد. این دیدگاه که آنها وظیفه ای برای میزبانی از مردم ایران دارند دیدگاه غلطی ست. باید به هرطریقی مراتب قدردانی از لطف مردم عراق را به جا آورد. آنها با هرچه که دارند به میزبانی زائرین می آیند. خلق و خوی ائمه اطهار نیز اینگونه است که هیچ لطفی را بی جواب نمی گذارند. ادب کشکول گدایی هر زائری ست. هرچه ادب بیشتر دریافت زائر نیز بیشتر می شود. باید ادب کرد و کرامت مردم عراق را حفظ کرد.

فرهنگیان اربعین را تجلی وحدت آزادی خواهان جهان خواند و افزود: رویداد اربعین و پیاده روی بزرگ مسلمانان تنها تجلی وحدت میان مسلمانان نیست.بلکه وحدت میان همه آزادی خواهان جهان است. این رویداد تنها متعلق به مسلمانان نیست بلکه از همه ادیان حتی هندوها هم در این مسیر گام بر می دارند و با حضور در پیاده روی بزرگ اربعین به جمع زوار حضرت می پیوندند و از مظهر آزادگی و انسانیت تجلیل می کنند. مکتب امام حسین(ع) بهترین راه و مسیر برای انسان در این شرایط کنونی ست. این اندیشه منحصر به یک قرن نیست بلکه این مکتب یک مکتب نجات بخش و هادی برای همه قرون و اعصار است. مکتب حضرت اباعبدالله(ع) محدود به زمان و مکان نیست و یک مکتب پویا و زنده است.
 
انتهای خبر///
سمیرا حسن 


 

 
یادداشت  


گفتگو  

اتصال راه‌آهن ایران به سوریه تحول قابل توجهی را در حوزه صادرات و واردات هر دو کشور رقم خواهد زد

اتصال راه‌آهن ایران به سوریه تحول قابل توجهی را در حوزه صادرات و واردات هر دو کشور رقم خواهد زد

استکبار جهانی بیهوده دلخوش کرده که می‌تواند علیه نظام جمهوری اسلامی کاری کند

 استکبار جهانی بیهوده دلخوش کرده که می‌تواند علیه نظام جمهوری اسلامی کاری کند

ائتلاف همبستگی در خارج از کشور، طرح موساد و سیا علیه ایران است

ائتلاف همبستگی در خارج از کشور، طرح موساد و سیا علیه ایران است

همدلی قوا موجب حکمرانی مطلوب می‌شود

همدلی قوا موجب حکمرانی مطلوب می‌شود

آژانس صرفاً یک ابزار سیاسی برای اعمال فشار بر ایران است

آژانس صرفاً یک ابزار سیاسی برای اعمال فشار بر ایران است

دولت باید به سمت سیاست گذاری در امر خودرو برود

دولت باید به سمت سیاست گذاری در امر خودرو برود

استیصال رژیم صهیونیستی در مقابل فلسطینیان / ‏‬ مقاومت آنها را دچار سردرگمی و بلا تکلیفی کرده است

استیصال رژیم صهیونیستی در مقابل فلسطینیان / ‏‬ مقاومت آنها را دچار سردرگمی و بلا تکلیفی کرده است


گزارش  


جراید  



 
www.ostandnews.ir   تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به خبرگزاری استاد نیوز است و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است . پایگاه خبری تحلیلی استاد نیوز