خانه سیاسی بین الملل اقتصادی اجتماعی حوزه و دانشگاه علم و فناوری فرهنگ و هنر ورزشی یادداشت
 
«ایمان» و «امید» نرم‌افزار امام(ره) برای ایجاد ۳ تحول بزرگ       انقلاب به رهبری امام به الگویی برای آزادی خواهان جهان تبدیل شد       «کشف الاسرار» نشان دهنده اراده امام برای تشکیل حکومت اسلامی است       تشکیل ائتلاف مشترک نیروی دریایی ایران با کشورهای منطقه       آماده آموزش پروتکل‌های مرزی به مرزبانان افغانستانی هستیم       افزایش شمار جان‌باختگان تصادف قطار در هند به ۲۸۸ نفر       AFC مچ فدراسیون فوتبال را گرفت/ جریمه میلیاردی برای مجوز حرفه‌ای!       چه کسی لوله‌های گازِ «نورداستریم» را منفجر کرد؟       بازتاب قهرمانی پرسپولیس در سایت AFC/ تاجگذاری در فصل باشکوه       معماری شگرف حرم رضوی را بشناسید       آزمایشگاه ارزیابی خدمات هوش مصنوعی تا پایان سال راه‌اندازی می شود       آژانس بین‌المللی انرژی اتمی:ایران ۲ موضوع پادمانی را حل و فصل کرد       سلوک و مجاهدت شهدا با شیوه‌های خلاقانه و جذاب به نسل جوان منتقل شود       شرط افزایش ۲۰ درصدی یارانه‌ها       معلمان بر اساس وظایفشان رتبه بندی نشده بودند/ جذب سالانه یازده هزار معلم پرورشی        گسترش روابط ایران و عمان به نفع هر دو کشور است       حمایت کم‌نظیر رهبری نقطه عطفی در دوره ۴ ساله مجلس یازدهم محسوب می‌شود/ مهار تورم، رشد تولید، تصویب برنامه هفتم و نهایی کردن طرح‌ها و لوایح؛ اولویت سال پایانی مجلس       مردانی: اساتید دانشگاه فرهنگیان جهادگر تبیین هستند/ دانشگاه فرهنگیان باید محور تحول باشد       ابلاغ مشوق‌های فرزندآوری در ۹۰ محور/ راه‌اندازی مرکز درمان ناباروری را در بیمارستان نجمیه       راهکار سازمان سنجش به جای قطع اینترنت برای امنیت کنکور/ تشریح آزمون های هوشمند سال آینده      
 
آخرین اخبار  


اساتید و دانشگاه  


معرفی آثار اساتید  


 

1399/02/14 11:30:45 AM

تحلیلگر غربی: آمریکا به‌زودی وارد یک دوره افول و سقوط توقف ناپذیر خواهد شد 

یک تحلیلگر آمریکایی بر این باور است که ایالات متحده نیروی کار را فدای رباخواری کرده و در نتیجه وارد یک دوره افول و سقوط توقف ناپذیر خواهد شد.

تحلیلگر غربی: آمریکا به‌زودی وارد یک دوره افول و سقوط توقف ناپذیر خواهد شد


پایگاه خبری تحلیلی استادنیوز؛ «مایکل جونز» تحلیلگر سیاسی آمریکایی تاکید کرد: مشکل اصلی اقتصاد مبتنی بر بدهی غرب است. ایالات متحده نیروی کار را فدای رباخواری کرده و تا زمانی که در این روند بازنگری نکرده و بدهی‌ها را به نفع صنعت محدود و مهار نکند، وارد یک دوره افول و سقوط غیرقابل توقف خواهد شد.

متن کامل این مصاحبه را در زیر مشاهده می‌فرمایید:

ـ رقابت پساکرونا می‌تواند به خوبی مشخص کند که آیا آمریکا قادر خواهد بود بار دیگر به گونه‌ای قدرت خود را بازیابد که به این کشور اجازه آنچه را که خودش رهبری جهان می‌خواند، مجددا به دست آورد. گزارش‌هایی وجود دارد که پکن احتمالا از اهرم مهم خود یعنی رونق اقتصادی سریع‌تر و تسلط بر بازارهای آسیایی استفاده خواهد کرد تا روند جهانی سازی به شیوه چینی را تسریع بخشد. دیدگاه شما چیست؟

جونز: چین در وضعیتی است که می‌تواند از منافع ناشی از سرمایه گذاری زیرساختی طی سال‌های اخیر، بهره ببرد ولی از سوی دیگر 1000 شرکت مستقر در چین اعلام کرده‌اند که تولیدات خود را به هند منتقل خواهند کرد آن هم به دلیل پایین تر بودن دستمزدها. بنابراین، عامل اصلی و مهم این است که آیا مصرف داخلی می‌تواند این ضرر و زیان را جبران کند یا نه.

ـ صندوق بین‌المللی پول پیش بینی کرده است که اقتصاد آمریکا در سال 2020 میلادی حدود 6 درصد افت خواهد کرد و افت اقتصادی منطقه یورو نیز به 7.5 درصد خواهد رسید. این در حالی است که صندوق بین‌المللی پول رشد اقتصادی چین در سال 2020 را 1.2 درصد پیش بینی کرده است، آن هم پس از افت 6.7 درصدی رشد اقتصادی چین در سه ماه نخست. تنها گروهی از کشورهای جهان که پیش بینی شده رشد اقتصادی مثبتی خواهند داشت، کشورهای شرق آسیا با رشد حدود یک درصد است. این مساله موجب نگرانی آمریکا و اروپا شده است. اخیرا امانوئل ماکرون رئیس جمهور فرانسه استدلال کرده است که طی ماه‌های آینده مشخص خواهد شد که آیا اتحادیه اروپا به عنوان یک پروژه اقتصادی و سیاسی با فروپاشی روبرو خواهد شد یا نه. آیا شما بر این باور هستید که افول سریع‌تر و شدیدتر اقتصادی آمریکا و اروپا و رونق کندتر آنها می‌تواند زمینه لازم برای انتقال قدرت از غرب به کشورهای شرق آسیا را فراهم کند؟

جونز: به دلیل مواضع خصمانه دولت ترامپ در قبال ایران، ایالات متحده اجازه تثبیت قلمرو اوراسیا را داده است، که این مساله بدان معناست که نیروی دریایی آمریکا اکنون منسوخ شده است و این مزیت اکنون به سوی شرق منتقل خواهد شد آن هم در شرایطی که آنها به دنبال تثبیت بزرگترین بازار بر روی کره زمین هستند.

ـ سناریوی بالقوه‌ای وجود دارد که توسط دیلویت و سالسفورس مطرح شده و از آن به عنوان طلوع در شرق یاد می‌شود. آنها می‌نویسند "مرکز جهانی قدرت به طور قاطع منتقل می‌شود، آن هم در شرایطی که چین و سایر کشورهای شرقی حکومت را به عنوان قدرت‌های اولیه در عرصه جهانی در اختیار می‌گیرند و این مساله منجر به هماهنگی جهانی سیستم بهداشت و سایر نهادهای چندجانبه خواهد شد." به نظر شما چه عواملی می‌تواند در این انتقال قدرت نقش داشته باشد؟

جونز: مشکل اصلی اقتصاد مبتنی بر بدهی غرب است. ایالات متحده نیروی کار را فدای رباخواری کرده و تا زمانی که در این روند بازنگری نکرده و بدهی‌ها را به نفع صنعت محدود و مهار نکند، وارد یک دوره افول و سقوط غیرقابل توقف خواهد شد.

انتهای پیام///
منبع؛ تسنیم


 

 
یادداشت  


گفتگو  

اتصال راه‌آهن ایران به سوریه تحول قابل توجهی را در حوزه صادرات و واردات هر دو کشور رقم خواهد زد

اتصال راه‌آهن ایران به سوریه تحول قابل توجهی را در حوزه صادرات و واردات هر دو کشور رقم خواهد زد

استکبار جهانی بیهوده دلخوش کرده که می‌تواند علیه نظام جمهوری اسلامی کاری کند

 استکبار جهانی بیهوده دلخوش کرده که می‌تواند علیه نظام جمهوری اسلامی کاری کند

ائتلاف همبستگی در خارج از کشور، طرح موساد و سیا علیه ایران است

ائتلاف همبستگی در خارج از کشور، طرح موساد و سیا علیه ایران است

همدلی قوا موجب حکمرانی مطلوب می‌شود

همدلی قوا موجب حکمرانی مطلوب می‌شود

آژانس صرفاً یک ابزار سیاسی برای اعمال فشار بر ایران است

آژانس صرفاً یک ابزار سیاسی برای اعمال فشار بر ایران است

دولت باید به سمت سیاست گذاری در امر خودرو برود

دولت باید به سمت سیاست گذاری در امر خودرو برود

استیصال رژیم صهیونیستی در مقابل فلسطینیان / ‏‬ مقاومت آنها را دچار سردرگمی و بلا تکلیفی کرده است

استیصال رژیم صهیونیستی در مقابل فلسطینیان / ‏‬ مقاومت آنها را دچار سردرگمی و بلا تکلیفی کرده است


گزارش  


جراید  



 
www.ostandnews.ir   تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به خبرگزاری استاد نیوز است و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است . پایگاه خبری تحلیلی استاد نیوز