خانه سیاسی بین الملل اقتصادی اجتماعی حوزه و دانشگاه علم و فناوری فرهنگ و هنر ورزشی یادداشت
 
«ایمان» و «امید» نرم‌افزار امام(ره) برای ایجاد ۳ تحول بزرگ       انقلاب به رهبری امام به الگویی برای آزادی خواهان جهان تبدیل شد       «کشف الاسرار» نشان دهنده اراده امام برای تشکیل حکومت اسلامی است       تشکیل ائتلاف مشترک نیروی دریایی ایران با کشورهای منطقه       آماده آموزش پروتکل‌های مرزی به مرزبانان افغانستانی هستیم       افزایش شمار جان‌باختگان تصادف قطار در هند به ۲۸۸ نفر       AFC مچ فدراسیون فوتبال را گرفت/ جریمه میلیاردی برای مجوز حرفه‌ای!       چه کسی لوله‌های گازِ «نورداستریم» را منفجر کرد؟       بازتاب قهرمانی پرسپولیس در سایت AFC/ تاجگذاری در فصل باشکوه       معماری شگرف حرم رضوی را بشناسید       آزمایشگاه ارزیابی خدمات هوش مصنوعی تا پایان سال راه‌اندازی می شود       آژانس بین‌المللی انرژی اتمی:ایران ۲ موضوع پادمانی را حل و فصل کرد       سلوک و مجاهدت شهدا با شیوه‌های خلاقانه و جذاب به نسل جوان منتقل شود       شرط افزایش ۲۰ درصدی یارانه‌ها       معلمان بر اساس وظایفشان رتبه بندی نشده بودند/ جذب سالانه یازده هزار معلم پرورشی        گسترش روابط ایران و عمان به نفع هر دو کشور است       حمایت کم‌نظیر رهبری نقطه عطفی در دوره ۴ ساله مجلس یازدهم محسوب می‌شود/ مهار تورم، رشد تولید، تصویب برنامه هفتم و نهایی کردن طرح‌ها و لوایح؛ اولویت سال پایانی مجلس       مردانی: اساتید دانشگاه فرهنگیان جهادگر تبیین هستند/ دانشگاه فرهنگیان باید محور تحول باشد       ابلاغ مشوق‌های فرزندآوری در ۹۰ محور/ راه‌اندازی مرکز درمان ناباروری را در بیمارستان نجمیه       راهکار سازمان سنجش به جای قطع اینترنت برای امنیت کنکور/ تشریح آزمون های هوشمند سال آینده      
 
آخرین اخبار  


اساتید و دانشگاه  


معرفی آثار اساتید  


 

1399/02/15 11:38:31 PM

رونمایی از سامانه سیاست‌گذاری هوشمند بحران‌های اپیدمیک (ساهوپ) 

به منظور مدیریت پیش‌دستانه بحراهای زیستی، اجتماعی و اقتصادی و با همت جهادی استادان بسیجی دانشگاه علم و صنعت ایران و همکاری هیات رییسه این دانشگاه، سامانه سیاست‌گذاری هوشمند بحران‌های اپیدمیک (ساهوپ) دانشگاه علم و صنعت ایران مورد بهره برداری قرار گرفت.

رونمایی از سامانه سیاست‌گذاری هوشمند بحران‌های اپیدمیک (ساهوپ)


به گزارش پایگاه خبری تحلیلی استادنیوز، به منظور مدیریت پیش‌دستانه بحراهای زیستی، اجتماعی و اقتصادی و با همت جهادی استادان بسیجی دانشگاه علم و صنعت ایران و همکاری هیات رییسه این دانشگاه، سامانه سیاست‌گذاری هوشمند بحران‌های اپیدمیک (ساهوپ) دانشگاه علم و صنعت ایران مورد بهره برداری قرار گرفت.

گفته می‌شود، طراحی سامانه ساهوپ حاصل همکاری‌های علمی، پژوهشی اندیشکده حکمرانی باز بسیج اساتید، دانشکده‌های مهندسی پیشرفت و مهندسی دانشگاه علم و صنعت ایران است.

 میرسامان پیشوایی رییس کانون استادی بسیج دانشگاه علم و صنعت و مدیر این پروژه تحقیقاتی در آیین رونمایی ساهوپ با اذعان به ضرورت مشارکت نخبگان و استادان در معماری مرحله دولت سازی مورد نظر رهبر معظم انقلاب برای دستیابی به حکمرانی متعالی در کشور گفت: بدون سیاست گذاری‌های هوشمندانه و مبتنی بر شواهد علمی هزینه‌های زیادی در بحران‌های اپیدمیک بر کشور تحمیل می شود که اجرای طرح ساهوپ و اصلاح و ارتقای سبک حکمرانی بصورت هوشمند در ایران، پیامدهای زیانبار در بحران‌های همه گیر را به شدت کاهش خواهد داد.

 وی افزود: رصد پیامد سیاست ها، افزایش سرعت و دقت سیاست گذاری، تبدیل تصمیم‌های سیاسی به امری کارشناسی، امکان شبیه سازی بحران‌هایی مانند کرونا، تست انواع سیاست‌های کنترلی تحت دوزهای مختلف با زمان‌های اعمال متفاوت را از جمله مزایای سامانه ساهوپ دانست و این سامانه توسط گروه ده نفره بین رشته ‌ای با تخصص های مهندسی سیستم، سیاست گذاری و اپیدمولوژِی مبتنی بر متدولوژی پویایی شناسی سیستم ها و مدل اپیدمی اصلاح شده SEIR طی مدت دو ماه کار فشرده طراحی و پیاده سازی شده است.

 وی درادامه ضمن تشریح معماری و نحوه عملکرد این سامانه و تشریح محیط کاربری آن گفت : افراد عادی بدون بهره مندی از دانش تخصصی می‌توانند از سامانه یادشده بهره بگیرند و اندیشکده‌ی حکمرانی باز بسیج اساتید با سرمایه قرار گرفتن دانش علوم فنی و علوم انسانی در این دانشگاه در صورت حمایت کافی دولت قادر است در آینده ماژول بهینه‌سازی را برای پیشنهاد سیاست‌های اعمالی بهنیه به آن اضافه کند. افزایش دقت پارامترهای فنی نیز با استفاده از تکنیک‌های یادگیری و تجربیات خبرگان اپیدمولوژی امکان‌پذیر است.

پیشوایی همچنین از وجود توانایی معماری مرکزی هوشمند برای نیازهای دستگاه‌های حاکمیتی و دولتی در کانون استادی این دانشگاه خبر داد.

 مجتبی زارعی رئیس سازمان بسیج اساتید کشور در آیین رونمایی از ساهوپ، ضمن قدردانی از روابط علمی و سازنده هیئت رییسه دانشگاه علم و صنعت ایران و کانون استادی بسیج این دانشگاه و تقدیر از مسئولیت اجتماعی استادان این قطب علمی کشور گفت: بطور قطع دشمنان ملت ایران قادر به جنگ‌های سخت مقابل این کشور نخواهند بود و به نظر می‌رسد دشمنی‌ها با ایران به حوزه‌های شناختی - ادراکی و در بخش‌های فناوری‌های زیستی نقل مکان خواهد کرد از این رو باید در تشکیل قرارگاه‌ها و سامانه‌های دانش پایه در حوزه‌های شناختی و زیستی سرمایه گذاری بیشتری کنیم که در همین راستا به زودی سازمان بسیج اساتید کشور رسما با معرفی سامانه ساهوپ به دولت محترم و مراکز تصمیم‌گیر نظام، خواستار حمایت قاطع از کانون استادی دانشگاه علم و صنعت خواهد شد.

 زارعی همچنین گفت: بشر در دوران مواجهه با کرونا به تجربه معرفتی تازه ای دست یافته است زیرا آنهایی که خدا را اصطلاحا در غرب تکنیکال کشته و صرفا بر سلطنت علم ابزاری بر هستی تاکید داشتند تنبه یافتند.

 وی گفت: کرونا تجربه‌های جدیدی در سه ساحت معرفت، ایدئولوژی و حکمرانی پیش روی بشر گذاشت کما این که یورگن هابرماس فیلسوف مشهور آلمانی که قبلا می‌گفت مدرنیته آشوب‌ها را به طور خودسامان اداره می‌کند، هم اکنون می‌گوید باید از نئولیبرالیسم عبور کرد، چون دردی را از اروپا در بحران کرونا درمان نکرد.

 زارعی گفت: جمهوری اسلامی در این سه سطح با توجه به امکانات و محدودیت‌هایی که داشته درست عمل کرده و به خصوص در حوزه حکمرانی رویاروشده با کرونا نسبت به کشورهای اروپایی و آمریکا عملکرد بهتری داشته است.

 ذاکری رئیس دانشگاه علم و صنعت ایران نیز ضمن تقدیر از بسیج اساتید دانشگاه و دست اندرکاران طراحی سامانه ساهوپ گفت: در دو سال گذشته تلاش کرده‌ایم ارتقای اعضای هیات علمی دانشگاه فناوری محور و نه صرفا مقاله محور باشد و البته این موضوع به معنای بی‌توجهی به آیین‌نامه‌ها نیست. ما به آیین‌نامه‌ها توجه داریم، ولی فعالیت در مراکز فناوری و نوآوری و ایفای مسئولیت اجتماعی دانشگاه‌ها و اساتید بسیار مهم است.

 وی افزود: حرکت به سمت راه‌اندازی گرایش‌های میان رشته‌ای، رمز موفقیت دانشگاه‌ها در حوزه‌های آموزشی و پژوهشی است. تمرکز صرف بر آموزش‌های کلاسیک کافی نیست و خوشبختانه دانشکده‌های مختلف دانشگاه با همکاری یکدیگر گرایش‌های کاربردی و موثری ایجاد کرده‌اند.

وی ضمن اشاره به دستاورد دانشگاه در تولید الکل در یک آزمایشگاه این دانشگاه، ظرف مدت ده روز از ۲۸ اسفند تا هشت فروردین را ناشی از روحیه جهادی و مسئولیت اجتماعی دانشگاهیان دانست و افزود: اگر چه وظیفه دانشگاه‌ها تولید الکل نیست، ولی وقتی رابطه عرضه و تقاضا برهم خورده، دانشگاه علم و صنعت ایران برای رفع نیاز مردم وارد عمل شده و الکل تولید می‌کند. الان بهترین فرصت برای نقش آفرینی کشور در زمینه صادرات مرتبط با بیماری کرونا است. ما باید به شرایط پساکرونا در جهان ونیازهای جدید توجه داشته باشیم و از فرصت‌ها و ظرفیت‌های ایجاد شده استفاده کنیم. راه اندازی مرکز نوآوری جدید دانشگاه هم به این امر کمک خواهد کرد.

 گفتنی است در آیین رونمایی از سامانه ساهوپ روئسای دانشکده‌های مهندسی پیشرفت، مهندسی صنایع، معاونت فرهنگی اجتماعی دانشگاه، رییس اندیشگاه سیاست پژوهی و راهبردنگاری سازمان بسیج اساتید، رییس سازمان بسیج مهندسین و جمعی دیگر از اساتید دانشگاه حضور داشتند.

انتهای پیام///


 

 
یادداشت  


گفتگو  

اتصال راه‌آهن ایران به سوریه تحول قابل توجهی را در حوزه صادرات و واردات هر دو کشور رقم خواهد زد

اتصال راه‌آهن ایران به سوریه تحول قابل توجهی را در حوزه صادرات و واردات هر دو کشور رقم خواهد زد

استکبار جهانی بیهوده دلخوش کرده که می‌تواند علیه نظام جمهوری اسلامی کاری کند

 استکبار جهانی بیهوده دلخوش کرده که می‌تواند علیه نظام جمهوری اسلامی کاری کند

ائتلاف همبستگی در خارج از کشور، طرح موساد و سیا علیه ایران است

ائتلاف همبستگی در خارج از کشور، طرح موساد و سیا علیه ایران است

همدلی قوا موجب حکمرانی مطلوب می‌شود

همدلی قوا موجب حکمرانی مطلوب می‌شود

آژانس صرفاً یک ابزار سیاسی برای اعمال فشار بر ایران است

آژانس صرفاً یک ابزار سیاسی برای اعمال فشار بر ایران است

دولت باید به سمت سیاست گذاری در امر خودرو برود

دولت باید به سمت سیاست گذاری در امر خودرو برود

استیصال رژیم صهیونیستی در مقابل فلسطینیان / ‏‬ مقاومت آنها را دچار سردرگمی و بلا تکلیفی کرده است

استیصال رژیم صهیونیستی در مقابل فلسطینیان / ‏‬ مقاومت آنها را دچار سردرگمی و بلا تکلیفی کرده است


گزارش  


جراید  



 
www.ostandnews.ir   تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به خبرگزاری استاد نیوز است و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است . پایگاه خبری تحلیلی استاد نیوز