خانه سیاسی بین الملل اقتصادی اجتماعی حوزه و دانشگاه علم و فناوری فرهنگ و هنر ورزشی یادداشت
 
«ایمان» و «امید» نرم‌افزار امام(ره) برای ایجاد ۳ تحول بزرگ       انقلاب به رهبری امام به الگویی برای آزادی خواهان جهان تبدیل شد       «کشف الاسرار» نشان دهنده اراده امام برای تشکیل حکومت اسلامی است       تشکیل ائتلاف مشترک نیروی دریایی ایران با کشورهای منطقه       آماده آموزش پروتکل‌های مرزی به مرزبانان افغانستانی هستیم       افزایش شمار جان‌باختگان تصادف قطار در هند به ۲۸۸ نفر       AFC مچ فدراسیون فوتبال را گرفت/ جریمه میلیاردی برای مجوز حرفه‌ای!       چه کسی لوله‌های گازِ «نورداستریم» را منفجر کرد؟       بازتاب قهرمانی پرسپولیس در سایت AFC/ تاجگذاری در فصل باشکوه       معماری شگرف حرم رضوی را بشناسید       آزمایشگاه ارزیابی خدمات هوش مصنوعی تا پایان سال راه‌اندازی می شود       آژانس بین‌المللی انرژی اتمی:ایران ۲ موضوع پادمانی را حل و فصل کرد       سلوک و مجاهدت شهدا با شیوه‌های خلاقانه و جذاب به نسل جوان منتقل شود       شرط افزایش ۲۰ درصدی یارانه‌ها       معلمان بر اساس وظایفشان رتبه بندی نشده بودند/ جذب سالانه یازده هزار معلم پرورشی        گسترش روابط ایران و عمان به نفع هر دو کشور است       حمایت کم‌نظیر رهبری نقطه عطفی در دوره ۴ ساله مجلس یازدهم محسوب می‌شود/ مهار تورم، رشد تولید، تصویب برنامه هفتم و نهایی کردن طرح‌ها و لوایح؛ اولویت سال پایانی مجلس       مردانی: اساتید دانشگاه فرهنگیان جهادگر تبیین هستند/ دانشگاه فرهنگیان باید محور تحول باشد       ابلاغ مشوق‌های فرزندآوری در ۹۰ محور/ راه‌اندازی مرکز درمان ناباروری را در بیمارستان نجمیه       راهکار سازمان سنجش به جای قطع اینترنت برای امنیت کنکور/ تشریح آزمون های هوشمند سال آینده      
 
آخرین اخبار  


اساتید و دانشگاه  


معرفی آثار اساتید  


 

1399/02/16 10:07:12 AM

آیا لئو مسی- کریس رونالدو مهم ترین نبرد تاریخ است؟ 

پیش از ظهور لیونل مسی و کریستیانو رونالدو، ستاره های بزرگی رقیب مستقیم یکدیگر بودند.

آیا لئو مسی- کریس رونالدو مهم ترین نبرد تاریخ است؟


به پایگاه خبری تحلیلی استادنیوز، در سال های اخیر لیونل مسی و رونالدو قریب به اتفاق جوایز فردی دنیای فوتبال را از آن خود کرده و همیشه مبارزه نزدیکی با یکدیگر داشته اند. اما پیش از حضور این دو بازیکن بزرگ، در طول تاریخ بازیکنان زیادی در یک مقطع خاص رقیب یکدیگر بوده و با هم مبارزه می کردند.

 در دهه 70، فرانتس بکن بائر و یوهان کرویف دو مهره اصلی رقابت تاریخی بین آژاکس و بایرن مونیخ و البته آلمان و هلند بودند. یک دهه بعد این نبرد بین میشل پلاتینی و مارادونا شکل گرفت و در اوایل هزاره جدید زین الدین زیدان و رونالدینیو جوایز فردی را از آن خود می کردند.

 البته در این میان مواردی عجیب نیز وجود داشته، مانند پله و مارادونا که با یکدیگر هم دوره نبودند، اما همیشه در مورد انتخاب نام بهترین بازیکن تاریخ از بین این دو فوق ستاره تردید وجود داشته است.

 در ادامه برخی نبردهای بزرگ تاریخ فوتبال را بررسی خواهیم کرد؛

 
پله- اوزه بیو

 
این دو فوق ستاره تکنیکی با یکدیگر هم نسل بودند و در دهه 60، برخی از هواداران در دنیای فوتبال علاقمند به پله و بعضی دیگر هوادار اوزه بیو بودند. اوج درخشش ستاره پرتغالی در جام جهانی 1966 رقم خورد که او موفق به ثبت کارنامه خیره کننده 9 گل در تورنمنت شده و وقتی تیمش 0-3 از کره شمالی عقب بود، 4 بار موفق به گلزنی شد.
 
اوزه بیو در عرصه باشگاهی نیز فوق العاده بود و در 733 بازی برای بنفیکا 748 گل به ثمر رساند. اما او فقط در یک جام جهانی بازی کرد و در مقایسه با پله که بالاترین آمار گلزنی در تاریخ فوتبال را داشته و 3 بار موفق به فتح جام جهانی نیز شده، موفقیت کمتری به دست آورد.

 
فرانتس بکن بائر- یوهان کرویف

 در فینال جام جهانی 1974 تیم های آلمان و هلند به مصاف یکدیگر رفتند که این دیدار از نظر بسیاری بزرگترین مسابقه تاریخ جام جهانی محسوب می شود. برای بسیاری نیز این مسابقه جنگی تمام عیار بین بهترین بازیکنان هر دو تیم ، یوهان کرویف و فرانتس بکن باوئر بود.

 اگرچه این دو بازیکن هم پست نبودند، اما از مدتی قبل و در چارچوب دیدار دو تیم آژاکس و بایرن مونیخ رقابتی دیرینه ای داشتند. اگرچه هلند در فینال در همان ثانیه های ابتدایی و با هنرنمایی کرویف پیش افتاد، اما در نهایت این ژرمن ها بودند که 1-2 به برتری دست یافته و قهرمان جهان شدند. رقابت کرویف و بکن بائر مهم ترین جنگ فوتبال در دهه 70 بود.

 
گرد مولر- کلاوس فیشر- یوپ هاینکس

 
این سه گلزن بزرگ در بین بهترین گلزنان تاریخ بوندس لیگا جای دارند. گرد مولر با 365 گل، کلاوس فیشر با 268 گل و یوپ هاینکس با 220 گل نام شان در تاریخ ثبت شده، اما نکته شگفت انگیز این است که همه آنها در یک دوره زمانی بازی می کردند.

 گرد مولر در بیشتر دوران حرفه ای خود در بوندس لیگا در صدر جدول گلزنان قرار گرفت و چهار بار به تنهایی برنده این جایزه و سه بار نیز در کنار دیگران آقای گل بوندسلیگا شد. اما هاینکس و فیشر همیشه در تلاش برای رسیدن به دستاوردهای گرد مولر بودند و هر کدام نیز یک بار این عنوان را به دست آوردند.

 
مارادونا- میشل پلاتینی

 مرکز نبرد این دو ستاره در دهه 80 میلادی و در سری آ رقم خورد. جایی که میشل پلاتینی در لباس یوونتوس از نظر فردی فوق العاده بوده و افتخارات زیادی را کسب کرد، اما با ورود مارادونا به ناپل ورق برگشت و ستاره آرژانتینی در سری آ تاریخساز شد.

 ستاره فرانسوی پنج فصل در تورین بازی کرد و دو بار عنوان قهرمانی سری آ، یک جام باشگاه های اروپا، یک جام برندگان، یک سوپر جام اروپا، یک جام بین قاره ای و یک کوپا ایتالیا فتح کرد. اما نباید فراموش کرد مارادونا در تیم ضعیف تری بازی می کرد و دو اسکودتو، یک کوپا ایتالیا، یک جام یوفا و یک سوپرجام ایتالیا را در هفت فصل کسب کرد.

 
رونالدینیو- زین الدین زیدان

 
این دو فوق ستاره تکنیکی در اوایل هزاره جدید رقیب یکدیگر در فتح جوایز فردی بودند.  درخشش رونالدینیو مصادف با سال های پایانی زیدان بود، اما این دو ستاره در قالب دیدار حساس دو تیم بارسلونا و رئال مادرید و البته در آخرین روزهای حضور زیدان در مستطیل سبز در جریان مسابقه برزیل و فرانسه در جام 2006 مقابل یکدیگر قرار گرفتند.

 
اگرچه زیزو به اندازه رونالدینیو تکنیکی نبود، اما پاس های خیره کننده و قدرت رهبری ستاره فرانسوی نام او را در بین بهترین های تاریخ قرار داده است. رونالدینیو سه بار و زیدان دو بار فاتح توپ طلا شدند تا مهم ترین رقبای فوتبال سال های ابتدایی قرن جدید لقب گیرند.

 
پله- مارادونا

 
شاید تا پیش از ظهور لیونل مسی و رونالدو، هواداران و کارشناسان برای انتخاب بهترین بازیکن تاریخ فوتبال بین پله و مارادونا تردید نداشتند. این دو فوق ستاره در یک دوره بازی نمی کردند، اما همیشه علامت سوال بزرگی در مورد شایستگی انتخاب کدام نام به عنوان بهترین بازیکن تاریخ وجود داشته است.

 پله بهترین گلزن تاریخ فوتبال بوده و سه بار قهرمان جام جهانی شده است. اما مارادونا گرچه یک بار در سال 1986 قهرمان جهان شد، اما تکنیک غیرقابل وصف او همیشه نام این ستاره پرحاشیه را در بین نامزدهای کسب عنوان برترین بازیکن تاریخ قرار داده است. دشمنی دیرینه آرژانتین و برزیل و البته خود مارادونا و پله، این رقابت را به یکی از مهم ترین نبردهای تاریخ فوتبال تبدیل کرده است.

 
لیونل مسی- کریستیانو رونالدو

 
از حدود سال 2008 تا امروز و در 12 سال اخیر، لیونل مسی و کریستیانو رونالدو انواع و اقسام افتخارات فردی و تیمی را از آن خود کرده و رکوردی نیست که به نام خودشان ثبت نکرده باشند.

 
این دو فوق ستاره بزرگ در این سالها معمولا عناوینی چون کفش طلا، آقای گل لیگ قهرمانان و توپ طلا را به دست آورده اند و عملکرد ماه های قبل از کرونا نشان می دهد این دو بازیکن احتمالا در سال های آتی نیز در بین نامزدهای بهترین های جهان خواهند بود.

 در این سالها لیونل مسی شش بار و کریس رونالدو پنج بار فاتح توپ طلا شده اند. شاید تنها جای خالی در کارنامه این دو بازیکن فتح عنوان قهرمانی در جام جهانی باشد. البته مسی نایب قهرمانی جام جهانی در سال 2014 و رونالدو قهرمانی در یورو 2016 را تجربه کرده اند. همچنین ستاره پرتغالی یوونتوس آقای گل تاریخ لیگ قهرمانان بوده و به همراه مسی تنها بازیکنانی هستند که از مرز 100 گل در این تورنمنت معتبر عبور کرده اند.

انتهای خبر///
منبع؛ ورزش سه


 

 
یادداشت  


گفتگو  

اتصال راه‌آهن ایران به سوریه تحول قابل توجهی را در حوزه صادرات و واردات هر دو کشور رقم خواهد زد

اتصال راه‌آهن ایران به سوریه تحول قابل توجهی را در حوزه صادرات و واردات هر دو کشور رقم خواهد زد

استکبار جهانی بیهوده دلخوش کرده که می‌تواند علیه نظام جمهوری اسلامی کاری کند

 استکبار جهانی بیهوده دلخوش کرده که می‌تواند علیه نظام جمهوری اسلامی کاری کند

ائتلاف همبستگی در خارج از کشور، طرح موساد و سیا علیه ایران است

ائتلاف همبستگی در خارج از کشور، طرح موساد و سیا علیه ایران است

همدلی قوا موجب حکمرانی مطلوب می‌شود

همدلی قوا موجب حکمرانی مطلوب می‌شود

آژانس صرفاً یک ابزار سیاسی برای اعمال فشار بر ایران است

آژانس صرفاً یک ابزار سیاسی برای اعمال فشار بر ایران است

دولت باید به سمت سیاست گذاری در امر خودرو برود

دولت باید به سمت سیاست گذاری در امر خودرو برود

استیصال رژیم صهیونیستی در مقابل فلسطینیان / ‏‬ مقاومت آنها را دچار سردرگمی و بلا تکلیفی کرده است

استیصال رژیم صهیونیستی در مقابل فلسطینیان / ‏‬ مقاومت آنها را دچار سردرگمی و بلا تکلیفی کرده است


گزارش  


جراید  



 
www.ostandnews.ir   تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به خبرگزاری استاد نیوز است و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است . پایگاه خبری تحلیلی استاد نیوز