خانه سیاسی بین الملل اقتصادی اجتماعی حوزه و دانشگاه علم و فناوری فرهنگ و هنر ورزشی یادداشت
 
«ایمان» و «امید» نرم‌افزار امام(ره) برای ایجاد ۳ تحول بزرگ       انقلاب به رهبری امام به الگویی برای آزادی خواهان جهان تبدیل شد       «کشف الاسرار» نشان دهنده اراده امام برای تشکیل حکومت اسلامی است       تشکیل ائتلاف مشترک نیروی دریایی ایران با کشورهای منطقه       آماده آموزش پروتکل‌های مرزی به مرزبانان افغانستانی هستیم       افزایش شمار جان‌باختگان تصادف قطار در هند به ۲۸۸ نفر       AFC مچ فدراسیون فوتبال را گرفت/ جریمه میلیاردی برای مجوز حرفه‌ای!       چه کسی لوله‌های گازِ «نورداستریم» را منفجر کرد؟       بازتاب قهرمانی پرسپولیس در سایت AFC/ تاجگذاری در فصل باشکوه       معماری شگرف حرم رضوی را بشناسید       آزمایشگاه ارزیابی خدمات هوش مصنوعی تا پایان سال راه‌اندازی می شود       آژانس بین‌المللی انرژی اتمی:ایران ۲ موضوع پادمانی را حل و فصل کرد       سلوک و مجاهدت شهدا با شیوه‌های خلاقانه و جذاب به نسل جوان منتقل شود       شرط افزایش ۲۰ درصدی یارانه‌ها       معلمان بر اساس وظایفشان رتبه بندی نشده بودند/ جذب سالانه یازده هزار معلم پرورشی        گسترش روابط ایران و عمان به نفع هر دو کشور است       حمایت کم‌نظیر رهبری نقطه عطفی در دوره ۴ ساله مجلس یازدهم محسوب می‌شود/ مهار تورم، رشد تولید، تصویب برنامه هفتم و نهایی کردن طرح‌ها و لوایح؛ اولویت سال پایانی مجلس       مردانی: اساتید دانشگاه فرهنگیان جهادگر تبیین هستند/ دانشگاه فرهنگیان باید محور تحول باشد       ابلاغ مشوق‌های فرزندآوری در ۹۰ محور/ راه‌اندازی مرکز درمان ناباروری را در بیمارستان نجمیه       راهکار سازمان سنجش به جای قطع اینترنت برای امنیت کنکور/ تشریح آزمون های هوشمند سال آینده      
 
آخرین اخبار  


اساتید و دانشگاه  


معرفی آثار اساتید  


 

1397/08/09 3:07:01 AM

در نشست با رئیس بانوان فدراسیون های ورزشی مطرح شد

ضرورت آمایش ورزش در حوزه بانوان / تأکید بر توجه ویژه به روند توسعه ورزش بانوان 

معاون توسعه ورزش بانوان وزارت ورزش و جوانان گفت آمایش رشته ها در ورزش بانوان کشور امری ضروری و مهم است.

ضرورت آمایش ورزش در حوزه بانوان / تأکید بر توجه ویژه به روند توسعه ورزش بانوان


به گزارش پایگاه خبری تحلیلی استادنیوز؛ فریبا محمدیان در نشست خود با رئیس بانوان فدراسیون های ورزشی در خصوص چند رشته ورزشی که هنوز فعالیت بانوان در آن ها به تأیید نرسیده است گفت: یکی از مأموریت های این حوزه سیاست گذاری کلان در زمینه توسعه ورزش بانوان و چگونگی فعالیت بانوان در رشته های مختلف ورزشی است. بنابراین انتظار می رود مدیران و کارشناسان ورزشی در این راستا با صبر و بردباری روند توسعه را دنبال کنند.
وی عنوان کرد؛ ما خود را ملزم به پاسخ گویی به مطالبه علاقه‌مندان در چارچوب قوانین، مقررات، فرهنگ کشور و موازین شرعی و اسلامی در زمینه فعالیت های ورزشی می دانیم.
معاون توسعه ورزش بانوان وزارت ورزش و جوانان در ادامه بر اهمیت موضوع آمایش رشته های ورزشی تاکید و اظهار کرد آمایش رشته ها در ورزش بانوان، مبحث بسیار مهمی است و با توجه به اقتصاد مقاومتی، شرایط کشور و لزوم مدیریت بهره‌ورانه، ناگزیریم مبحث آمایش رشته‌های ورزشی را جدی‌تر از قبل دنبال کنیم.
محمدیان از چهار رویداد بزرگ المپیک ۲۰۲۰، بازی های آسیایی ۲۰۲۲ ، المپیک ۲۰۲۴ و بازی های آسیایی ۲۰۲۶ به عنوان چهار رویدادی نام برد که باید در گام نخست آمایش سرزمینی مورد توجه  قرار گیرند.
وی به برگزاری المپیاد استعدادهای ورزشی کشور که توسط معاونت توسعه ورزش قهرمانی و حرفه ای وزارت ورزش و جوانان دنبال می‌شود اشاره کرد و این موضوع را برای ورزش بانوان نیز بسیار مهم دانست و افزود: ما در مسیر استعدادیابی در کنار حوزه ورزش قهرمانی و حرفه ای هستیم و رئیس بانوان فدراسیون ها باید به این حوزه ورود کنند.
معاون توسعه ورزش بانوان وزارت ورزش و جوانان به بازدید خود از المپیاد استعدادهای رشته دوومیدانی اشاره کرد و گفت؛ در این بازدید بسیار برای من جای سوال بود که برخی استان ها خاستگاه این رشته هستند و ظرفیت و استعدادهای زیادی در دو ومیدانی دارند، هیچ تیمی و ورزشکاری در این المپیاد نداشتند و به طور قطع این موضوع از فدراسیون و استان مربوطه پیگیری خواهد شد. در بخش بانوان توقع داریم این موضوع دنبال شود.
محمدیان خطاب به رئیس بانوان فدراسیون های ورزشی گفت: در آمایش رشته های خود وضعیت موجود را در استان ها بررسی و تحلیل کنید تا با ارایه گزارش به معاونت بانوان ان شاالله بتوانیم برنامه ریزی های مناسبی برای چهار رویداد مهم آینده داشته باشیم.
 
معاون وزیر ورزش و جوانان گفت: یکی از اقدامات مهم این حوزه بر اساس مصوبه هیات وزیران، حمایت و راهبری برنامه های مربوط به پرورش استعدادهای برتر ورزشی بانوان در استان ها از محل ۲۷ صدم درصد از ٩ درصد مالیات بر ارزش افزوده، است که می بایست با هماهنگی فدراسیون ها و ادارات کل ورزش و جوانان استان ها (مسئول ورزش بانوان استان ها) این موضوع مورد توجه قرار گیرد.
محمدیان همچنین به ارزیابی و طبقه بندی استعدادهای استان ها اشاره کرد و گفت: رئیس بانوان در رشته‌های خود باید استان ها را در شرایطی ارزیابی و طبقه بندی کنند که استان بداند برای پرورش چه سطحی سرمایه گذاری می کند. بر این اساس پیشنهاد می شود در سه طبقه  برنامه ریزی شود که در طبقه اول استعدادهایی که صد در صد مدال کسب می کنند گنجانده شوند. در طبقه دوم افراد شانس مدال را بگنجانند و طبقه سوم حمایتی باشد، به این معنا که مثلاً ورزشکاری که شرایط و استعداد مدال‌آوری را در آینده دارد از برنامه ها جا نماند.
وی همچنین به رویدادهای دیگری از جمله بازی‌های داخل سالن آسیا، بازی های کشورهای اسلامی، بازی های اسلامی ورزش بانوان و رویدادهای مختلف ورزشی اشاره کرد و گفت: این رویداد ها نیز در تقویم کاری شما وجود دارد که برای آن نیز باید برنامه‌ریزی‌های لازم را داشته باشیم.
معاون توسعه ورزش بانوان وزارت ورزش و جوانان همچنین از فدراسیون های ورزش دانش آموزی، ورزش دانشگاهی و ورزش کارگری خواست تا در انتخاب بانوان انجمن های خود با فدراسیون های مربوطه و حوزه معاونت ورزش بانوان هماهنگی‌های لازم را داشته باشند تا کارها با هماهنگی بیشتر و دقت بالاتر صورت پذیرد.
محمدیان موفقیت بانوان ورزشکار کشورمان در بازی های آسیایی و پاراآسیایی اندونزی، المپیک جوانان و تمامی قهرمانی های ورزشی را حاصل زحمات، جدیت و انسجام رئیس بانوان فدراسیون ها و کادر فنی تیم های ملی دانست و افزود: به هیچ عنوان نباید این انسجامی که با کادر فنی تیم‌های مختلف برقرار شده است قطع شود. اجازه ندهید سلیقه ها باعث قربانی شدن استعدادها شود. ما هم در وزارت ورزش و جوانان تلاش می‌کنیم تا جایی که قوانین و مقررات اجازه دهد از شما حمایت کنیم.
محمدیان به افزایش کمی و کیفی مدال آوری بانوان ورزشکار ایران اشاره کرد و گفتمان بین نسلی ورزشکاران، مربیان، مدیران و مسئولین ورزش را مورد توجه قرار داد و گفت: شاید یک ورزشکار نداند در مواقع بحران، خستگی ناشی از تمرین و مبارزه و موارد مختلف با رسانه ها چگونه برخورد کند و این مهم باید توسط رئیس بانوان که به همه این موارد اشراف دارند آموزش داده شود.
وی همچنین به چند رشته ورزشی که هنوز فعالیت بانوان در آن ها به تأیید نرسیده است اشاره کرد و افزود: انتظار دارم این مباحث به کارشناسان این حوزه که رئیس بانوان در فدراسیون ها و معاونت امور بانوان در ادارات کل ورزش و جوانان هستند سپرده شود. معاونت توسعه ورزش بانوان وزارت ورزش و جوانان وظیفه دارد این موضوعات را مطالعه، بررسی و به نتیجه برساند. این معاونت موظف است به مطالبه علاقه‌مندان در چارچوب قوانین، مقررات، فرهنگ کشور و موازین شرعی و اسلامی پاسخ دهد. کارشناسان حوزه ورزش بانوان هستند که باید این مباحث را پیگیری و بررسی کنند و نباید صورت مسئله توسط افرادی که تخصصی در این حوزه ندارند پاک شود.
در این نشست طاهره طاهریان نائب رئیس اول کمیته ملی المپیک، مهین فرهادی زاد رئیس کمیسیون زنان و ورزش کمیته ملی المپیک، موسوی و نیک دست مدیران کل حوزه معاونت توسعه ورزش بانوان به همراه نواب رئیس بانوان فدراسیون های ورزشی حضور داشتند.
انتهای خبر///
 
منبع؛ روابط عمومی وزارت ورزش و جوانان
 


 

 
یادداشت  


گفتگو  

اتصال راه‌آهن ایران به سوریه تحول قابل توجهی را در حوزه صادرات و واردات هر دو کشور رقم خواهد زد

اتصال راه‌آهن ایران به سوریه تحول قابل توجهی را در حوزه صادرات و واردات هر دو کشور رقم خواهد زد

استکبار جهانی بیهوده دلخوش کرده که می‌تواند علیه نظام جمهوری اسلامی کاری کند

 استکبار جهانی بیهوده دلخوش کرده که می‌تواند علیه نظام جمهوری اسلامی کاری کند

ائتلاف همبستگی در خارج از کشور، طرح موساد و سیا علیه ایران است

ائتلاف همبستگی در خارج از کشور، طرح موساد و سیا علیه ایران است

همدلی قوا موجب حکمرانی مطلوب می‌شود

همدلی قوا موجب حکمرانی مطلوب می‌شود

آژانس صرفاً یک ابزار سیاسی برای اعمال فشار بر ایران است

آژانس صرفاً یک ابزار سیاسی برای اعمال فشار بر ایران است

دولت باید به سمت سیاست گذاری در امر خودرو برود

دولت باید به سمت سیاست گذاری در امر خودرو برود

استیصال رژیم صهیونیستی در مقابل فلسطینیان / ‏‬ مقاومت آنها را دچار سردرگمی و بلا تکلیفی کرده است

استیصال رژیم صهیونیستی در مقابل فلسطینیان / ‏‬ مقاومت آنها را دچار سردرگمی و بلا تکلیفی کرده است


گزارش  


جراید  



 
www.ostandnews.ir   تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به خبرگزاری استاد نیوز است و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است . پایگاه خبری تحلیلی استاد نیوز