خانه سیاسی بین الملل اقتصادی اجتماعی حوزه و دانشگاه علم و فناوری فرهنگ و هنر ورزشی یادداشت
 
«ایمان» و «امید» نرم‌افزار امام(ره) برای ایجاد ۳ تحول بزرگ       انقلاب به رهبری امام به الگویی برای آزادی خواهان جهان تبدیل شد       «کشف الاسرار» نشان دهنده اراده امام برای تشکیل حکومت اسلامی است       تشکیل ائتلاف مشترک نیروی دریایی ایران با کشورهای منطقه       آماده آموزش پروتکل‌های مرزی به مرزبانان افغانستانی هستیم       افزایش شمار جان‌باختگان تصادف قطار در هند به ۲۸۸ نفر       AFC مچ فدراسیون فوتبال را گرفت/ جریمه میلیاردی برای مجوز حرفه‌ای!       چه کسی لوله‌های گازِ «نورداستریم» را منفجر کرد؟       بازتاب قهرمانی پرسپولیس در سایت AFC/ تاجگذاری در فصل باشکوه       معماری شگرف حرم رضوی را بشناسید       آزمایشگاه ارزیابی خدمات هوش مصنوعی تا پایان سال راه‌اندازی می شود       آژانس بین‌المللی انرژی اتمی:ایران ۲ موضوع پادمانی را حل و فصل کرد       سلوک و مجاهدت شهدا با شیوه‌های خلاقانه و جذاب به نسل جوان منتقل شود       شرط افزایش ۲۰ درصدی یارانه‌ها       معلمان بر اساس وظایفشان رتبه بندی نشده بودند/ جذب سالانه یازده هزار معلم پرورشی        گسترش روابط ایران و عمان به نفع هر دو کشور است       حمایت کم‌نظیر رهبری نقطه عطفی در دوره ۴ ساله مجلس یازدهم محسوب می‌شود/ مهار تورم، رشد تولید، تصویب برنامه هفتم و نهایی کردن طرح‌ها و لوایح؛ اولویت سال پایانی مجلس       مردانی: اساتید دانشگاه فرهنگیان جهادگر تبیین هستند/ دانشگاه فرهنگیان باید محور تحول باشد       ابلاغ مشوق‌های فرزندآوری در ۹۰ محور/ راه‌اندازی مرکز درمان ناباروری را در بیمارستان نجمیه       راهکار سازمان سنجش به جای قطع اینترنت برای امنیت کنکور/ تشریح آزمون های هوشمند سال آینده      
 
آخرین اخبار  


اساتید و دانشگاه  


معرفی آثار اساتید  


 

1402/03/03 9:29:12 AM

فتحی زاده در گفتگوی مشروح با استادنیوز:

همدلی قوا موجب حکمرانی مطلوب می‌شود 

مسئول کمیته تعاون، کار و شورای ائتلاف گفت: هر کدام از قوا از نظارت مهارهایی که نسبت به دیگری در اختیارشان است، با وجود همدلی بهتر می‌توانند فعالیت کنند. همه اینها در راستای حکمرانی مطلوب است تا در نتیجه بتوان جامعه را به نحوه شایسته اداره کرد.

همدلی قوا موجب حکمرانی مطلوب می‌شود


‌مهدی فتحی زاده دبیر کل حزب یاران سلیمانی در گفتگو با پایگاه خبری تحلیلی استادنیوز، با اشاره به سخنان رهبری انقلاب پیرامون وحدت قوا، گفت: قوای ۳ گانه در یک سیستم «نظارت مهار»، در کنار همدیگر قرار گرفتند و برای خدماتی که قرار است به مردم ارائه شود، وظایف با تفکیک قوا، بین آنها تقسیم بندی شده است.

وی افزود: بخشی از وظایف به قوه مقننه، و بخش‌های دیگر هم به دیگر قوا داده شده است و نهاد رهبری هم در ضلع چهارم و نهایی قرار گرفته است تا این چهار ضلع کشور را اداره کنند. البته معنای این چهار ضلع این نیست که به تکالیف قانونی خود عمل نکنند.

امر خلاف قانون خلاف شرع است

مسئول کمیته تعاون، کار و شورای ائتلاف تصریح کرد: امام خمینی (ره) در خصوص تکالیف قانونی می‌فرمایند که هر امر خلاف قانون، خلاف شرع هم است. رهبری هم همین را تأکید می‌کنند و در سخنرانی خود در سال ۹۲ در کرمانشاه نکته‌ای را گفتند که اگر به عمق آن پی ببریم. در عین حال متوجه می‌شویم که رهبری این پازل را در عید فطر تکمیل کردند. ایشان در سال ۹۲ فرمودند که حتی من هم که رهبرم و ولی فقیه هستم اگر از قانون عدول کنم از ولایت ساقط می‌شوم. به عبارتی دیگر پروسه امام را رهبری تکمیل می‌کنند.

فتحی زاده تاکید کرد: معنای همدلی قوا عبور از قانون نیست. معنای همدلی وضع قانون و نظارت و اجرای آن با همدلی، تعاون و دلسوزی نسبت به مسائل کشور است.

همدلی قوا موجب حکمرانی مطلوب می‌شود

وی ادامه داد: هر کدام از قوا از نظارت مهارهایی که نسبت به دیگری در اختیارشان است، با وجود همدلی بهتر می‌توانند فعالیت کنند. همه اینها در راستای حکمرانی مطلوب است تا در نتیجه بتوان جامعه را به نحوه شایسته اداره کرد.

این فعال سیاسی اصولگرا بیان کرد: رهبری بر مبنای وظایف و مسئولیت‌هایی که بر عهده دارند، توصیه‌هایی فرموده و سیاست‌های کلی را به مجمع تشخیص ابلاغ می‌کنند. و ۳ قوه طبق قانون اساسی وظیفه دارند با کمال همدلی این سیاست‌ها را پیاده سازی کنند. در غیر این صورت شاهد کار شکنی‌ها و شکل‌گیری یک پروسه باطلی خواهیم بود.

دبیر کل حزب یاران سلیمانی ادامه داد: درست است از نظر ظاهری جریان انقلاب و اصولگرا در ۳ قوه مستقر شدند اما نیازمند همدلی هم هستند.

این فعال سیاسی اصولگرا بیان کرد: بخش شورای ائتلاف دنبال مطالبی هستند که عقلانی‌تر است و از نظر جبهه پایداری مورد قبول نیست. مثلاً داستان شفافیت آرا را خیلی از دوستان علاقمند نیستند پی‌گیری کنند. اینها یک دور باطلی را در مجلس ایجاد کرده و بخشی از آن را به قوه مجریه کشیده شده و آنها را هم درگیر کرده است.

مسئول کمیته تعاون، کار و شورای ائتلاف با بیان برخی چالش‌ها در انتخاب مدیران اظهار داشت: در انتصابات متأسفانه مانند شرکت‌های سهامی عمل شده و اکثراً افراد تشکیلاتی جبهه انقلاب در حالی‌که دارای برنامه و کارنامه بودند، بیرون قرار گرفتند.

این استاد دانشگاه ادامه داد: آنها در حالی‌که از زمان ۸ سال دوره اعتدالیون، خود را آماده کرده بودند که برنامه‌های تحولی خود را اجرا کنند. اما عدم همدلی‌ها از ورود آنها جلوگیری کردند و مدیران به جای کمک گرفتن، آنان را به چشم رقیب دیدند.

رهبری مانند پدری دلسوز خواستند تا با تعاون و همدلی پیش برویم

فتحی زاده با اشاره به جایگاه ویژه رهبری انقلاب تأکید کرد: رهبری مثل همیشه مانند یک پدر دلسوز، بچه‌های این خانواده را جمع کردند و از آنها خواستند تا با تعاون و همدلی به پیش بروند، چون راه نجات همه ما و انقلاب در همین است. در غیر این صورت گروه حاضر در انتخاب‌های آینده صحنه را واگذار می‌کنند و کشور دست افراد دیگری، فارغ از نوع سیاست‌هایشان می‌افتد.

وی با اشاره به محور دیگری از سخنان رهبری انقلاب در خصوص پرهیز از جنگ و دعوا میان مردم و پذیرش طبیعی اعتقادات مختلف، گفت: چقدر این سخنان رهبری ضرورت داشت و نشان می‌دهد ایشان بر مسائل کشور بسیار مسلط هستند.

شاهدیم در بخش حجاب جامعه به سمت یک دو قطبی می‌رود

این فعال سیاسی اصولگرا با بیان موضوع حجاب، تصریح کرد: مثلاً در بخش حجاب شاهدیم که جامعه را به سمت یک دو قطبی می‌برد و ادامه آن حداقل به این شکل غلط است. اتفاقاً با نظریه حضرت آقا همین موضوع بهتر حل می‌شود.

وی ادامه داد: اگر بچه‌های انقلابی با کسانی‌که در جبهه مقابل هستند و کم حجاب، ضعیف الحجاب و شل حجاب می‌باشند، با دوستی، همدلی و آگاه سازی برخورد کنند، قطعاً موفق‌تر می‌شویم.

فتحی زاده تصریح کرد: مشکل اینجا است طرفی که بد حجاب است را به عنوان یک مجرم می‌بینیم و با او مواجه می‌شویم. در حالی‌که از نظر حقوقی هم غلط است، زیرا با مجرم هم حق نداریم خارج از دستورات قانونی عمل کنیم.

وی افزود: در عین حال لازم است دانش خود را در زمینه حجاب افزایش دهیم و عوارض کم حجابی و بد حجابی را از متون علمی و دینی بررسی کنیم. برای آنهایی که دین را به عنوان منبع قبول ندارند، با تحقیقات علمی از آثار پوشش و حجاب در کاهش ناهنجاری‌های اجتماعی آگاه‌سازی کنیم.

وی بیان کرد: با همدلی و دلسوزی میان مردم در مناسبات اقتصادی، اداره سازمان‌ها، روابط خانوادگی و … مشکلات بهتر حل می‌شود. البته همدلی یعنی خود را جای طرف مقابل قرار دادن و از زاویه او به مسائل نگاه کردن است. اینگونه در تصمیم‌های ما اثر گذار است و دشمنی‌ها جای خود را به دوستی‌ها می‌دهد.


 

 
یادداشت  


گفتگو  

اتصال راه‌آهن ایران به سوریه تحول قابل توجهی را در حوزه صادرات و واردات هر دو کشور رقم خواهد زد

اتصال راه‌آهن ایران به سوریه تحول قابل توجهی را در حوزه صادرات و واردات هر دو کشور رقم خواهد زد

استکبار جهانی بیهوده دلخوش کرده که می‌تواند علیه نظام جمهوری اسلامی کاری کند

 استکبار جهانی بیهوده دلخوش کرده که می‌تواند علیه نظام جمهوری اسلامی کاری کند

ائتلاف همبستگی در خارج از کشور، طرح موساد و سیا علیه ایران است

ائتلاف همبستگی در خارج از کشور، طرح موساد و سیا علیه ایران است

همدلی قوا موجب حکمرانی مطلوب می‌شود

همدلی قوا موجب حکمرانی مطلوب می‌شود

آژانس صرفاً یک ابزار سیاسی برای اعمال فشار بر ایران است

آژانس صرفاً یک ابزار سیاسی برای اعمال فشار بر ایران است

دولت باید به سمت سیاست گذاری در امر خودرو برود

دولت باید به سمت سیاست گذاری در امر خودرو برود

استیصال رژیم صهیونیستی در مقابل فلسطینیان / ‏‬ مقاومت آنها را دچار سردرگمی و بلا تکلیفی کرده است

استیصال رژیم صهیونیستی در مقابل فلسطینیان / ‏‬ مقاومت آنها را دچار سردرگمی و بلا تکلیفی کرده است


گزارش  


جراید  



 
www.ostandnews.ir   تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به خبرگزاری استاد نیوز است و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است . پایگاه خبری تحلیلی استاد نیوز